Indeks Članka

Kada govorimo o kategorizaciji vinarija Centra za razvoj vinskog turizma, tada vinarije gledamo s turističkog aspekta.

Vinski turizam je jedna od novijih grana turizma i u velikoj je ekspanziji. Bitna je činjenica da Hrvatska još može ponuditi velik broj autohtonih sorti vina, ali isto tako i zanimljivih i ekološki uzgojenih namirnica, što je turistima itekako zanimljivo jer je toga u visoko razvijenim zemljama sve manje.

Mi smo turistička zemlja, i turizam bi nam trebao biti jedna od glavnih grana djelatnosti pa je logično da turiste dovedemo u vinarije. Tu će turisti najbolje osjetiti ono što ta vinarija kroz svoja vina želi reći. Upoznat će se s poviješću kraja, načinima proizvodnje i uzgoja, kušat će vino uz samog proizvođača... To je ono što nazivamo prodajom „vina doživljaja“.

Za same vinare to je, u principu, najbolja prodaja – prodaja na kućnom pragu, što znači: novac praktično odmah i naravno, direktan kontakt s kupcem. To je i potencijalni izvoz i to na dva načina. Prvi je takozvani nevidljivi izvoz ili izvoz na licu mjesta, odnosno potrošnja stranih turista. Drugi je reklama koja se dobiva takvom prodajom jer će zadovoljni turisti i u svojoj zemlji potražiti to isto vino.

Ciljevi i očekivanja

Turistima nije bitan samo proizvod, već cijeli doživljaj. Zato smo odlučili provesti kategorizaciju vinarija temeljenu prvenstveno na aspektima turističke ponude. Cilj je tako turistima olakšati izbor gdje, kada i kamo otići, što mogu očekivati i ono najbitnije, unaprijed im dati do znanja što svakako trebaju probati, jer mnogi od njih ne poznaju naše vinarije i vinare, a domaćini se ne sjete ponuditi neke proizvode, ili čak smatraju da su neki proizvodi „preobični“, a upravo su takvi proizvodi turistima interesantni. Primjerice: malo tko ima priliku probati domaću kvasinu od plavca iz male bačvice. Nama je to možda uobičajena stvar, nešto „za doma“, ali stranom turistu je itekako zanimljiva.

Očekujemo da ćemo tim projektom i vinarima, posebice manjima, olakšati poslovanje u jednoj sasvim novoj grani njihove djelatnosti, a to je vinski turizam. Kroz ovakav projekt moći će naučiti na koji način komunicirati s turistima, što i kako istaknuti od svojih proizvoda. Očekujemo da ih kategorizacija potakne na što bolje uređenje svojih objekata i razvijanje kvalitete ukupne ponude.

Isto tako, kroz G.E.T. vodič (gastro-eno-turistički vodič), ćemo na jednom mjestu objediniti sve vinare Hrvatske te tako vinsku scenu približiti publici , a G.E.T. vodič će time postati dobar marketinški alat svima koji direktno ili indirektno sudjeluju u ponudi vinskog turizma.